måndag 9 januari 2012

Rododendronen blommar för fullt

Stormen tog ner det mesta av min fina tidigblommande Rhododendron dauricum. När jag gick min lilla runda i trädgården för ett par veckor sedan så såg jag att de avbrutna grenarna började knoppa sig och slå ut....visste att det skulle bli kallt nyårsnatten så jag grep tag i sekatören, tog då in kvistar som jag kunde pryda nyårsdukningen med och många andra rum.
De har nu slagit ut fullt och jag njuuuuuter av dem fortfarande.






Vi har nu en vinter som vi inte är så vana vid men när jag pratade med min pappa så mindes han att det inte var något nytt för honom. 
Han berättade om 1947 när de skulle ut och avverka på en mosse så fick de vänta till mitten av februari eftersom det var mildväder och det inte frös på så de kunde gå ut och utföra jobbet.
Med vetskapen inget nytt under solen så trivs jag bra med denna vinter ...

Vivian
 

2 kommentarer:

  1. God kväll
    Privat trivs jag perfekt. För jobbets skull vill jag ha några vita dagar.
    Nu skall jag driva kvistar.
    Smart att ta till vara och njuta av kvistarna.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra rhododendronblommor du visar, tänk att få njuta av sådant mitt i vintern.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...